tom tit

Idag har qattmammorna varit ute på vift igen. En försenad födelsedagspresten och Tom tit stod för dagens äventyr.
Hela äventyret startade med att qattmammorna gick och la sig alldeles för sent, runt halv sju på morgonen så...

Dagen började med att två tappra uslingar till män krigade för att få upp varandra ur sängen. Båda på två olika håll. De två puckade lyckades inte hålla sin tid om att gå upp vid halv 9. Men dock lyckades de med mycket möda och stort besvär att komma upp till kl 11 och snabba som vinden fixa sig för att springa till bussen. den ena qattmamman sket i att göra sig iordning och såg lika förjävlig ut som vanligt när de två tappra riddarna möttes i slussen för sin resa mot Södertälje centrum.

Vi landade till slut efter mycket om och men vid Tom tits runt 2tiden och han springa runt där i ca 4 timmar innan vi begav oss hemmåt igen. Vi hann både krypa i Saddamtunneln och åka världens tråkigaste ruschbana.

Jag måste tyvärr medge att en av qattmammorna hade ett mycket bra citat idag när vi skulle åka en robotattraktion, liknande extreme på gröna lund fast mycket värre!  Jag väljer att kalla tjejen som jobbade där för; tjejen som jobbade där, och mig själv för qattmamman. (qattmamman två är min vän)

Tjejen som jobbade där: Hur vill ni åka?
Qattmammorna: Vaddå åka?
Tjejen som jobbade där: Ja snabbt eller långsamt. De som åkte nyss åkte fyran då åkte de uppochner.
Qattmamman två:  Får man välja sånt också?
Tjejen som jobbade där: Jaaa. Välj mellan 1-5
Qattmamman:  Äsch ta det värsta!



Restan av resan lämnar vi till en annan dag, men jag kan ju inte påstå att vi drack och åt en påse ostbågar och 2 liter sprite på en halvtimma.
Och jag kan verkligen INTE påstå att turkshopen där i Södertälje var seeeamst som inte kunde ta kort när man skulle betala. HALLÅ? jag menar välkommen till 2000talet lilla vän. 
Jag hoppas att hon hade det väldigt jobbigt och blev skitsur när vi inte kom tillbaka när vi ställde fram grejerna vid disken.

PEACE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0